Poreski tretman troškova reprezentacije je propisanom članom 15, stav 6. Zakona o porezu na dobit pravnih lica.
Preduzeće opštim aktom treba da predvidi razliku između reklame i reprezentacije preduzeća.
Troškovi reprezentacije su namenjeni poznatim licima I priznaju se do 0,5% ukupnih prihoda
Reprezentacija predstavlja troškove kao što su:
- ugostiteljske usluge povodom proslava, jubileja, praznika za poslovne partnere, zaposlene ili penzionere;
- ugostiteljske usluge za poslovne partnere iz zemlje ili inostranstva, ako su u funkciji uspostavljanja poslovnih odnosa, zaključivanja poslovne saradnje ili potpisivanja nekog ugovora;
- ugostiteljske usluge na sajmovima;
- usluge hotela po osnovu prenoćišta i ishrane, za poslovne partnere iz zemlje i inostranstva, ako su u funkciji uspostavljanja poslovnih odnosa, zaključivanja poslovne saradnje ili potpisivanja nekog ugovora;
- davanje sopstvenih ili drugih proizvoda poslovnim partnerima koji mogu biti predmet takvog davanja – rokovnici, olovke, notesi i slični proizvodi simbolične vrednosti
Sa druge strane troškovi marketinga se priznaju u celosti u poreskom bilansu.
Troškovi propagande su troškovi koji se čine radi opšteg promovisanja firme i podizanja svesti o brendu i renomeu pravnog lica. Promotivne akcije usmerene su ka velikom broju po pravilu nepoznatih lica.
Osnovni cilj reklame proizvoda ili usluge je:
- Da se ubedi potrošač da kupi određeni proizvod ili uslugu
- Da se potrošač ubedi da je u njegovom interesu i dalje kupovina proizvoda i usluga, kao i mogućnost povećanja potrošnje
- Stvaranje vezanosti potrošača za navedeni proizvod ili uslugu povremenim ili stalnim isticanjem njegovog kvaliteta i prednosti
Troškovi reklame i propagande su izdaci radi promocije poslovanja, brenda, proizvoda kao i pokloni velikom broju unapred nepoznatih lica. Na primer, podela prvezaka sa logotipom firme posetiocima na nekom događaju.
Poreski tretman troškova reprezentacije je propisanom članom 15, stav 6. Zakona o porezu na dobit pravnih lica.
Preduzeće opštim aktom treba da predvidi razliku između reklame i reprezentacije preduzeća.
Troškovi reprezentacije su namenjeni poznatim licima I priznaju se do 0,5% ukupnih prihoda
Reprezentacija predstavlja troškove kao što su:
- ugostiteljske usluge povodom proslava, jubileja, praznika za poslovne partnere, zaposlene ili penzionere;
- ugostiteljske usluge za poslovne partnere iz zemlje ili inostranstva, ako su u funkciji uspostavljanja poslovnih odnosa, zaključivanja poslovne saradnje ili potpisivanja nekog ugovora;
- ugostiteljske usluge na sajmovima;
- usluge hotela po osnovu prenoćišta i ishrane, za poslovne partnere iz zemlje i inostranstva, ako su u funkciji uspostavljanja poslovnih odnosa, zaključivanja poslovne saradnje ili potpisivanja nekog ugovora;
- davanje sopstvenih ili drugih proizvoda poslovnim partnerima koji mogu biti predmet takvog davanja – rokovnici, olovke, notesi i slični proizvodi simbolične vrednosti
Sa druge strane troškovi marketinga se priznaju u celosti u poreskom bilansu.
Troškovi propagande su troškovi koji se čine radi opšteg promovisanja firme i podizanja svesti o brendu i renomeu pravnog lica. Promotivne akcije usmerene su ka velikom broju po pravilu nepoznatih lica.
Osnovni cilj reklame proizvoda ili usluge je:
- Da se ubedi potrošač da kupi određeni proizvod ili uslugu
- Da se potrošač ubedi da je u njegovom interesu i dalje kupovina proizvoda i usluga, kao i mogućnost povećanja potrošnje
- Stvaranje vezanosti potrošača za navedeni proizvod ili uslugu povremenim ili stalnim isticanjem njegovog kvaliteta i prednosti
Troškovi reklame i propagande su izdaci radi promocije poslovanja, brenda, proizvoda kao i pokloni velikom broju unapred nepoznatih lica. Na primer, podela prvezaka sa logotipom firme posetiocima na nekom događaju.