Poreski tretman troškova reprezentacije je propisanom članom 15, stav 6. Zakona o porezu na dobit pravnih lica.

Preduzeće opštim aktom treba da predvidi razliku između reklame i reprezentacije preduzeća.

Troškovi reprezentacije su namenjeni poznatim licima I priznaju se do 0,5% ukupnih prihoda

Reprezentacija predstavlja troškove kao što su:

  • ugostiteljske usluge povodom proslava, jubileja, praznika za poslovne partnere, zaposlene ili penzionere;
  • ugostiteljske usluge za poslovne partnere iz zemlje ili inostranstva, ako su u funkciji uspostavljanja poslovnih odnosa, zaključivanja poslovne saradnje ili potpisivanja nekog ugovora;
  • ugostiteljske usluge na sajmovima;
  • usluge hotela po osnovu prenoćišta i ishrane, za poslovne partnere iz zemlje i inostranstva, ako su u funkciji uspostavljanja poslovnih odnosa, zaključivanja poslovne saradnje ili potpisivanja nekog ugovora;
  • davanje sopstvenih ili drugih proizvoda poslovnim partnerima koji mogu biti predmet takvog davanja – rokovnici, olovke, notesi i slični proizvodi simbolične vrednosti

 

Sa druge strane troškovi marketinga se priznaju u celosti u poreskom bilansu.

Troškovi propagande  su troškovi koji se čine radi opšteg promovisanja firme i podizanja svesti o brendu i renomeu pravnog lica.  Promotivne akcije usmerene su ka velikom broju po pravilu nepoznatih lica.

Osnovni cilj reklame proizvoda ili usluge je:

  • Da se ubedi potrošač da kupi određeni proizvod ili uslugu
  • Da se potrošač ubedi da je u njegovom interesu i dalje kupovina proizvoda i usluga, kao i mogućnost povećanja potrošnje
  • Stvaranje vezanosti potrošača za navedeni proizvod ili uslugu povremenim ili stalnim isticanjem njegovog kvaliteta i prednosti

Troškovi reklame i propagande su izdaci radi promocije poslovanja, brenda, proizvoda kao i pokloni velikom broju unapred nepoznatih lica. Na primer, podela prvezaka sa logotipom firme posetiocima na nekom događaju.

Poreski tretman troškova reprezentacije je propisanom članom 15, stav 6. Zakona o porezu na dobit pravnih lica.

Preduzeće opštim aktom treba da predvidi razliku između reklame i reprezentacije preduzeća.

Troškovi reprezentacije su namenjeni poznatim licima I priznaju se do 0,5% ukupnih prihoda

Reprezentacija predstavlja troškove kao što su:

  • ugostiteljske usluge povodom proslava, jubileja, praznika za poslovne partnere, zaposlene ili penzionere;
  • ugostiteljske usluge za poslovne partnere iz zemlje ili inostranstva, ako su u funkciji uspostavljanja poslovnih odnosa, zaključivanja poslovne saradnje ili potpisivanja nekog ugovora;
  • ugostiteljske usluge na sajmovima;
  • usluge hotela po osnovu prenoćišta i ishrane, za poslovne partnere iz zemlje i inostranstva, ako su u funkciji uspostavljanja poslovnih odnosa, zaključivanja poslovne saradnje ili potpisivanja nekog ugovora;
  • davanje sopstvenih ili drugih proizvoda poslovnim partnerima koji mogu biti predmet takvog davanja – rokovnici, olovke, notesi i slični proizvodi simbolične vrednosti

 

Sa druge strane troškovi marketinga se priznaju u celosti u poreskom bilansu.

Troškovi propagande  su troškovi koji se čine radi opšteg promovisanja firme i podizanja svesti o brendu i renomeu pravnog lica.  Promotivne akcije usmerene su ka velikom broju po pravilu nepoznatih lica.

Osnovni cilj reklame proizvoda ili usluge je:

  • Da se ubedi potrošač da kupi određeni proizvod ili uslugu
  • Da se potrošač ubedi da je u njegovom interesu i dalje kupovina proizvoda i usluga, kao i mogućnost povećanja potrošnje
  • Stvaranje vezanosti potrošača za navedeni proizvod ili uslugu povremenim ili stalnim isticanjem njegovog kvaliteta i prednosti

Troškovi reklame i propagande su izdaci radi promocije poslovanja, brenda, proizvoda kao i pokloni velikom broju unapred nepoznatih lica. Na primer, podela prvezaka sa logotipom firme posetiocima na nekom događaju.